Ontvang de laatste updates, nieuws en aanbiedingen via email
Omdenken - Opvoedspel - anders leren denken in opvoeden
Is een kind wel lastig? En hoe bijzonder zijn lastige kinderen? Kun jij Omdenken en kijken naar wat een kind zou kunnen zijn in plaats van moeten zijn! Dit spel is een echte eye-opener! Lees meer
Leer spelenderwijs omdenken in de opvoeding met het Opvoedspel!
Omdenken laat je anders kijken en vooral soms humoristischer omgaan met vastgeroeste denkpatronen. Maak jezelf vaardig met op onderhoudende en vooral inspirerende manier lastig gedrag tot een nieuwe mogelijkheid om te denken. Opvoeden lijkt soms ingewikkeld en vermoeiend, maar het is als je er net anders naar kijkt vaak ook heel hilarisch, en soms zelfs verbijsterend simpel. Leer de grap van het opvoeden en maak het jezelf eenvoudiger en leuker om kinderen op te voeden.
Als je je bedenkt dat de lastigste kinderen vaak de meest bijzondere kinderen zijn, gaat opvoeden een andere zienswijze voor je krijgen. Niet wat kinderen zouden-moeten-zijn, maar wat ze zouden-kunnen-zijn is de centrale vraag in dit spel. Lastig gedrag leren omdenken naar nieuwe mogelijkheden is het doel van het spel. Bovendien zul je zien dat als je zelf anders gaat denken, je kinderen het lastige gedrag ineens helemaal niet meer hebben. Ze hoeven namelijk niet lastig te zijn, want jij begrijpt hen, neemt ze serieus en dat maakt opvoeden makkelijker én leuker!
Het opvoedspel is geschikt voor ouders, leerkrachten, peuterleiders, verzorgers, opa’s en oma’s, jeugdtrainers, akela’s, coaches, therapeuten, en iedereen die met kinderen leeft en werkt in privésfeer en beroepsmatig. Kortom, iedereen die met kinderen te maken heeft en hen een warm hart toedraagt. Het spel kan zonder, maar ook mét het kind gespeeld worden.
In het spel tref je een mooie duidelijke handleiding om het kaartspel te kunnen spelen en tegelijkertijd word je even klaargestoomd in OMdenken. In het spel zitten 144 omdenkkaarten in opvoedsituaties, verdeeld over vier groepen (rood, geel, groen en blauw) van elk 36 kaarten. De groepen corresponderen met de vier vragen van het omdenken, waarmee in vier rondes (opvoed-) problemen kunnen worden omgedacht.