Ontvang de laatste updates, nieuws en aanbiedingen via email
999 Games Schrödinger's katten, vanaf 10 jaar
In Schrödingers katten uiten jullie namelijk risicovolle stellingen met betrekking tot de inhoud, en vooral de hoeveelheid, van de dozen op jullie handkaarten. Lees meer
Dit blufspelletje Schrödinger's katten is voor iedereen die van snelle en eenvoudige pokerachtige spelletjes houdt.
Wat zit er in deze doos? Een levende of een dode kat? Een vraag die kwantumfysicus Erwin Schrödinger zich al in zijn beroemde experiment stelde, en nu ook aan jullie! In Schrödingers katten uiten jullie namelijk risicovolle stellingen met betrekking tot de inhoud, en vooral de hoeveelheid, van de dozen op jullie handkaarten. Daarbij overbieden jullie elkaar voortdurend. Wel een beetje jammer dat je alleen je eigen kaarten kent. Je moet dus handig inschatten, of bluffen. Maar drijf het niet te ver door! Want als aan je stelling wordt getwijfeld, draaien jullie alle kaarten om en wordt je bewering gecontroleerd. Je kunt maar beter gelijk hebben, anders lig je uit het spel! Wie van jullie lukt het om als laatste over te blijven?
• Fascinerend blufspelletje
• Korte speelduur, dus ook uitgeschakelde spelers kunnen snel weer meedoen
• Makkelijk te leren
Gezinnen, groepen studenten en zelfs gevorderde spelers kunnen veel plezier beleven aan de voortdurende onzekerheid en spanning die Schrödingers katten biedt.
Je speelt je Schrödingers katten als volgt
Iedere speler krijgt een karakterkaart en een aantal kaarten in zijn hand. Op elk ervan staat een lege doos, een dode kat, een levende kat of een Heisenberg. Ben je aan de beurt, dan schat je in hoeveel van een bepaalde soort er in het spel zitten. Daarna doet de volgende speler hetzelfde, maar die moet hoger bieden dan de voorgaande speler. Wil iemand dat niet, dan betwijfelt hij de uitspraak van de speler vóór hem. Wie ongelijk heeft, is uitgeschakeld. Zo wordt doorgespeeld totdat er maar 1 speler over is. Die heeft gewonnen. Een speler heeft in zijn beurt verder de mogelijkheid om bewijzen voor zijn stelling te tonen en zo kaarten uit zijn hand te ruilen. Hij mag ook eenmalig in het spel zijn karakterkaart inzetten om de gebeurtenissen in zijn voordeel te beslissen.